Blog

قابلمه قهرمان گمنام آشپزخانه

قابلمه قهرمان گمنام آشپزخانه

قابلمه‌ها این ظروف چندکاره در اندازه‌ها، شکل‌ها و جنس‌های مختلفی وجود دارند که هر کدام برای یک کار آشپزی خاص مناسب هستند. از پختن آرام یک آب‌گوشت مقوی گرفته تا جوشاندن پاستا، داشتن یک قابلمه خوب برای هر آشپز خانگی ضروری است.

توسط فروشگاه لوازم آشپزخانه ایران هوم ور منتشر شده در 18 ژولای 2024

انواع قابلمه برای پخت‌وپزهای مختلف:

قابلمه پیرکس : یکی از متریال‌های بسیار نامی، معتبر و باکیفیت، پیرکس است. این متریال به سبب برخورداری از کیفیت بسیار بالا، موارد استفاده‌ی هیجان انگیز و باور نکردنی را برای مصرف کنندگان به همراه خواهد داشت. از این متریال اغلب در تولید انواع ظروف بسیار مرغوب، کاربردی و لوکس، بهره برداری خواهند نمود. قابلمه‌های پیرکس نیز یکی از جذاب‌ترین تولیدات است که نه تنها از کیفیت بالایی برخوردار است، بلکه جذابیت بی‌نظیری را هم در بر دارد. یک بانوی خوش ذوق و سلیقه، حتما از این محصول جذاب و لاکچری در ظروف آشپزخانه خود برخوردار است.

دیگ: قابلمه‌ای بزرگ با کف پهن و دیواره‌های صاف و بلند، مناسب برای تهیه مقادیر زیادی آب‌گوشت، سوپ، خورشت یا چیلی. آن‌ها معمولا برای بلند کردن راحت، دو دسته و یک در برای حفظ گرما و رطوبت دارند.
قابلمه : قابلمه‌ای کوچک‌تر با کف گرد، دیواره‌های صاف و یک دسته بلند. این قابلمه، انتخاب شما برای جوشاندن پاستا، پختن سس با حرارت ملایم یا گرم کردن مایعات است.
داچ: قابلمه‌ای با کف سنگین و درپوش کاملاً کیپ، ایده‌آل برای پخت‌وپز با حرارت کم، خورشت‌کاری یا پختن در فر. توزیع یکنواخت گرما آن را برای غذاهایی که به زمان پخت طولانی نیاز دارند، عالی می‌کند.
انواع عمیق‌تر: قابلمه خورشت (Stewpot) و داچ، در واقع مدل‌های عمیق‌تر قابلمه معمولی هستند که برای حجم بیشتر یا پختن با حرارت کم طراحی شده‌اند.
قابلمه‌های تخصصی: همچنین برای کارهای خاص، قابلمه‌های تخصصی مانند بخارپز برای بخار دادن سبزیجات و شکلات‌ساز (double boiler) برای ذوب کردن شکلات، و زودپز برای کاهش زمان پخت‌وپز وجود دارد.

همچنین میتوانید مطالعه کنید : کارهای بزرگ با لوازم کوچک آشپزخانه !

جنس قابلمه مهم است

جنس قابلمه شما می‌تواند بر عملکرد پخت‌وپز و دوام آن تأثیر بگذارد. در اینجا چند گزینه رایج آورده شده است:
  1. استیل ضدزنگ: به دلیل دوام، سهولت تمیز کردن و تطبیق‌پذیری، یک انتخاب محبوب است. گرما را به خوبی هدایت می‌کند، اما ممکن است برای پخت یکنواخت به پخش‌کننده گرما نیاز داشته باشد.
  2. چدن: به دلیل نگه‌داری فوق‌العاده گرما و پخت یکنواخت شناخته شده است. چدن نیاز به چرب کردن اولیه دارد، اما با مراقبت مناسب می‌تواند یک عمر دوام بیاورد.
  3. آلومینیوم: سبک و ارزان است، اما ممکن است به اندازه سایر گزینه‌ها بادوام نباشد. برای پخت‌وپز با حرارت بالا ایده‌آل نیست.
  4. سرامیک: توزیع یکنواخت گرما و خاصیت نچسب را فراهم می‌کند. با این حال، ممکن است شکننده باشد و لب‌پر یا ترک بخورد.

انتخاب قابلمه مناسب

هنگام انتخاب قابلمه، عوامل زیر را در نظر بگیرید:
  • اندازه: اندازه قابلمه را با نیازهای آشپزی خود مطابقت دهید. یک قابلمه کوچک برای وعده‌های غذایی تک نفره ایده‌آل است، در حالی که یک دیگ بزرگ برای حجم زیاد غذا مناسب است.
  • جنس: جنسی را انتخاب کنید که با سبک آشپزی و بودجه شما مطابقت داشته باشد. استیل ضدزنگ ترکیبی از ویژگی‌های خوب را ارائه می‌دهد، در حالی که چدن در پخت‌وپز با حرارت کم عالی است.
  • منبع گرما: مطمئن شوید که قابلمه با اجاق گاز شما (گاز، برقی، القایی) سازگار است.
با داشتن قابلمه مناسب در دست، شما در مسیر موفقیت آشپزی قرار خواهید گرفت! بنابراین دفعه بعد که در آشپزخانه هستید، لحظه‌ای به قدردانی از این ابزار ضروری و غذاهای خوشمزه‌ای که به تهیه آن‌ها کمک می‌کنند، اختصاص دهید.
9190265729

Recent Posts

کوفته ریکوتا با رویه ترد

این کوفته ریکوتا یک غذای ساده و خوشمزه برای خانواده است! کوفته های خانگی آبدار…

4 روز ago

براونی مخصوص مهمانی با استفاده از ظرف پیرکس

براونی ها با لایه ای ضخیم از کرم پوشیده شده و رنگین کمان پاشیده شده…

2 هفته ago

رسپی میگو تند با سالاد هلو

رسپی میگو تند با سالاد هلو با کمک کاسه پیرکس اگر در آشپزخانه خود کاسه…

4 هفته ago

مزایای استفاده از شیشه بوروسیلیکات در آشپزی

مزایای استفاده از شیشه بوروسیلیکات در آشپزی   مزایای استفاده از شیشه بوروسیلیکات در آشپزی…

1 ماه ago

سالاد هلو سریع و خوشمزه

سالاد هلو سریع و خوشمزه در ظرف پیرکس خیار تازه، موسیر ، نعناع خنک و…

2 ماه ago

کارهای بزرگ با لوازم کوچک آشپزخانه !

کارهای بزرگ با لوازم کوچک آشپزخانه لوازم برقی کوچک آشپزخانه، کارهای بزرگ! چگونه این وسایل…

2 ماه ago