Categories: آشپزخانه

رسپی تاکو مرغ با سس سبز

آشپزی با پیرکس ؛ رسپی تاکو مرغ با سس سبز :این تاکوی مرغ مورد علاقه من است و می توانید آن را با چشمان بسته درست کنید.می‌خواهم مغزم را کاملاً خاموش کنم، به حالت خلبان کامل خودکار بروم و 20 دقیقه بعد این تاکوهای مرغ را روی میز بگذارم.شما فقط باید سه چیز را به خاطر بسپارید:1-چاشنی تاکو،2-سیر،3-سس سویا.این سه معجزه گر به ما طعم، طعم و طعم بیشتری می دهند. مرغ ظاهر بیرونی زیبایی پیدا می کند و تقریباً به نظر می رسد که آن را کبابی کرده اید.من معمولاً آن را با گشنیز و پیاز تمام می‌کنم، اما با مقداری پیاز ترشی و/یا یک سالاد سبز ساده در کنارش هم عالی است!

به نقل از ویکی پدیا :

تاکو یک غذای سنتی مکزیکی است که از یک تورتیلای کوچک ذرت یا گندم به اندازه دست تشکیل شده است. سپس تورتیلا را دور مواد می پیچیند و با دست می خورند. تاکو را می‌توان با انواع پرکننده‌ها، از جمله گوشت گاو، گوشت خوک، مرغ، غذاهای دریایی، لوبیا، سبزیجات و پنیر درست کرد که امکان تطبیق پذیری و تنوع زیادی را فراهم می‌کند. آنها اغلب با چاشنی های مختلف مانند سالسا، گوآکاموله یا خامه ترش و سبزیجاتی مانند کاهو، پیاز، گوجه فرنگی و چیلی تزئین می شوند. تاکو شکل رایج آنتوجیتو یا غذاهای خیابانی مکزیکی است که در سراسر جهان گسترش یافته است.

رسپی تاکو مرغ با سس سبز

مواد تشکیل دهند تاکو:

  • نیم کیلو ران مرغ بدون پوست بدون استخوان
  • 1/2 قاشق غذاخوری سس سویا
  • 1/2 قاشق غذاخوری روغن آووکادو
  • 1 حبه سیر رنده شده (یا 1 قاشق چایخوری رب سیر یا 1/2 قاشق چایخوری پودر سیر)
  • 2 تا 3 قاشق غذاخوری چاشنی تاکو

مواد تشکیل دهنده سس سبز:

  • 1/2 آووکادو
  • 1/2 فنجان مایونز
  • پنیر کوتجیا
  • 1 مشت بزرگ ساقه و برگ گشنیز (تقریباً 1/2 فنجان)
  • 1 حبه سیر
  • 2 قاشق غذاخوری آب لیمو ترش
  • 2 قاشق غذاخوری آب

مواد اظافی :

  1. لیموترش، گشنیز و پیاز برای رویه
  2. تورتیلا
1-مرغ را مزه دار کنید: اگر می خواهید چربی ران مرغ را جدا کنید (من انجام می دهم). ران مرغ را با سس سویا، روغن و سیر بریزید. چاشنی تاکو بپاشید و سریع در یک کاسه پیرکس مخلوط کنید.
2-مرغ را بپزید: مرغ را در سبد ایرفرایر قرار دهید (دستورالعمل های پخت جایگزین در یادداشت ها). در دمای 400 درجه به مدت 10-12 دقیقه در ایرفرایر سرخ کنید – در این مرحله باید خیلی پوسته، طلایی، آبدار و خوشمزه شود.
توسط فروشگاه لوازم آشپزخانه ایران هوم ور منتشر شده در 3  اکتبر 2024
3-سس را درست کنید: در حالی که مرغ در حال پختن است، سس را در یک غذاساز کوچک یا مخلوط کن بریزید. اگر خیلی غلیظ بود، آب بیشتری اضافه کنید. اگر خیلی رقیق است، کمی آووکادو یا مایونز اضافه کنید.
4-مرغ را خرد کنید: وقتی مرغ تمام شد، بگذارید چند دقیقه بماند و سپس آن را به اندازه ی لقمه خرد کنید یا ببرید. مقداری آبلیمو روی آن بمالید.
5-مقداری سس در یک تورتیلا، یک توده بزرگ از آن مرغ آبدار، و با گشنیز و پیاز خرد شده (و احتمالاً سس بیشتر) بریزید!

در تمامی مراحل میتونید از ظرف پیرکس اصل فرانسه استفاده کنید

یادداشت ها

  • هنگامی که مرغ را در ایرفرایر (یا روی یک تابه ) قرار دادید، اگر سطح به نظر می رسد که پوشش چاشنی کافی وجود ندارد، کافی است کمی بیشتر چاشنی تاکو و روغن بپاشید تا سطح به طور یکنواخت پوشانده شود، یا مقداری از آن را با قلم مو بمالید. خمیر طعم اضافی از کاسه. برای طعم لازم نیست، اما آن را برای شما زیبا و زیبا می کند!
  • من معمولاً 11 دقیقه در دمای 400 درجه طبخ می کنم – به نظر می رسد این نقطه شیرینی برای سرخ کن من است، اما هر کدام کمی متفاوت است. می‌خواهید مرغ با دمای 165 درجه پخته شود. این دماسنج گوشتی است که تقریباً هر بار که مرغ درست می‌کنم از آن استفاده می‌کنم تا مطمئن شوم که روی علامت هستم!
  • هر چاشنی تاکو متفاوت است، بنابراین ممکن است لازم باشد برای یافتن بهترین چاشنی برای خود آزمایش کنید! بسیاری از آنها دارای یک عنصر نشاسته ای مانند نشاسته ذرت هستند که به ایجاد ظاهر ترد و طلایی روی مرغ کمک می کند. بعضی‌ها شیرین‌تر، تند‌تر، شورتر و غیره هستند. من تقریباً هر بار از چاشنی تاکو Siete استفاده می‌کنم. این بز برای ماست!

جدیدترین مدلهای فنجان لومینارک رو از دست ندید!

9190265729

Recent Posts

وسایل ضروری برای شیرینی پزی

شیرینی پزی یک سرگرمی ارزشمند است که به چند ابزار ضروری نیاز دارد. در اینجا…

1 روز ago

کاربردهای قوری پیرکس

قوری‌ پیرکس یک روش منحصر به فرد و زیبا برای دم کردن و لذت بردن…

1 هفته ago

دستور پخت سیخ گوشت گاو به همراه سیر و فلفل سیاه

دستور پخت سیخ گوشت گاو سیر و فلفل سیاه در ظرف پیرکس : این سیخ…

3 هفته ago

دستور پخت کوکی با چیپس شکلاتی خانگی

دستور پخت کوکی با چیپس شکلاتی خانگی در ظرف پیرکس : اینها بهترین کوکی های…

4 هفته ago

کوفته ریکوتا با رویه ترد

این کوفته ریکوتا یک غذای ساده و خوشمزه برای خانواده است! کوفته های خانگی آبدار…

1 ماه ago

براونی مخصوص مهمانی با استفاده از ظرف پیرکس

براونی ها با لایه ای ضخیم از کرم پوشیده شده و رنگین کمان پاشیده شده…

1 ماه ago